TOPlist

Krajská výstava psů Hradec Králové 18. 6. 2011

Aneb jak jsme se vypravili na naši výstavní premiéru

Téměř na poslední chvíli jsem Aschara přihlásila na jeho (a moji také) první výstavu. Sice celkem daleko od Děčína, ale zato se konala v areálu kempu Stříbrný rybník. Takže ihned od začátku jsem si říkala, že to spojím s výletem. A nápad to byl znamenitý:-)

Po zabalení všech důležitých hraček a žužlátek jsme v pátek v 7 hodin ráno vyrazili na nádraží. A Aschar už podruhé začal trénovat jízdu vlakem. Sice ho do něj ještě musím vynést, ale uvnitř je už rozený železničář. S přehledem přestál i nacpaný vagón z České Lípy do Nymburka, kdy jsme celou cestu museli být na zaplněné chodbičce. A to jsem ještě nechtěně vybrala místo metr od záchoda, takž o provoz nebylo nouze.

Aschar v Hradci Králové

Do Hradce jsme dorazili kolem 11. hodiny. A protože ubytování v kempu bylo nejdříve od 14. hodiny, trochu jsme courali městem a hledali nějakou hezkou hospůdku. Dokonce jsme natrefili na takovou, kde nejdřív obsloužili psa a pak až paničku.

Už cestou v autobusu na Stříbrný rybník jsme potkali další účastnici výstavy, šeltii s paničkou. Zevšeho jsme spolu byli ubytované na chatce. Jen škoda, že šeltie měla špatné zkušenosti se psy, takže si s mlaďochem nechtěla hrát. Po ubytování a krátkém odpočinku jsme se vydali k rybníku. Bylo krásné počasí, tak se Aschar nenechal dlouho přemlouvat a lehl si na břehu do vody. Pak šla kolem panička s krásnou, velkou asi roční ridgebackou. Tak spolu skoro půl hodiny dováděli. Až Aschar v zápalu hry vletěl po břicho do vody. Tím dosáhl svého nového rekordu co se týče vlezení do vody, kterým překonal dosavadní pěticentimetrový rekord.

Ale to ještě nebylo všechno. Když jsme se pomalu vraceli zpátky, na pláži nosila klacík z vody živá Jack Russel teriérka. Ta Ascharovi přímo učarovala. Byl z ní tak nadšený, že když holka opět běžela pro hozený klacík, tak se s radostí vrhnul za ní do vody. A tak se stalo, že Aschar poprvé byl celý ve vodě a ještě k tomu nedosáhl na dno. Byl z toho docela překvapený, tak to okamžitě otočil zpět ke břehu a uplaval půlmetřík, než zase dosáhl na dno. Pak už jenom vždycky fikaně čekal na teriérku ve hloubce, kde on ještě dosáhl ale ona ještě musela plavat, a tam se jí snažil klacek vzít.

Když jsme se konečně dostali na chatku, zjistili jsme, že se k nám ještě ubytoval krásný, mladý, asi 14-timěsíční anglický setr. Znovu si padli s Ascharem do oka a dovádění začlo na novo. No, už to zkrátím, Aschar tam parádně řádil s různými psy až do desíti večer.

V den D jsme si dali snídani, šli si vyzvednout číslo a chvíli po osmé si to štrádovali k našemu kruhu. Chtěla jsem tam být dříve, aby i prďola zvyknul na to množství psů. No, zvykal si tak, že skoro celou dobu, než jsme přišli v jedenáct na řadu, dováděl se dvěma flatkami. Já jsem si zase pěkně popovídala s pohodovými páníčky a ve chvílích, kdy byl Aschar trochu v klidu, jsem se snažila okoukat, co vlastně v tom kruhu budu dělat:-) Moje celková úprava a příprava psa spočívala v tom, že jsem mu pět minut před předvedením rozčesala chlupy na hlavě slepené od slin - dřív to stejně nemělo cenu.

Byli jsme ve třídě štěňat a jediní. Takže jsme šli z flatíků první na řadu...a samotní. Předala jsem PP a odešli jsme do středu kruhu a...v tu chvíli si to tam musel prďola malej poznačkovat:-) Pak jsme oběhli trojúhelník, dostali posudek a bylo to za námi. Aschar byl asi taky rád, protože když jsme vyšli z kruhu, tak si ulevil ještě jednou a důkladně:-)

A jaký jsme tedy dostali posudek? Třída štěňat, velmi nadějný 1, rozhodčí: Pavel Šulcek

4,5 měsíční štěně, hezká hlava, trochu volnější nůžkový stisk, tělo ve vývinu úměrné věku, kvalitní srst, s radostí se pohybuje. Šťastné štěně.

Takže co více si přát, než mít v posudku napsanou poslední větu. Jsem moc ráda, že jsem v kempu za ty dva dny potkala takové parádní pejskaře a Aschar takové úžasné kamarády a kamarádky.

A na závěr bych chtěla ještě poznamenat, že Flat-Coated retrívrů bylo nejvíce ze všech retrívrů, celkem se nás tam sešlo 14. Navíc, aspoň co vím já, se 2 umístili na druhém místě v soutěžích.

Fotografie pořízené během celého víkendu najdete ve fotogalerii.